logisztika-autoipar-kina-nyugat-ellentet
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) május folyamán több szakmai rendezvényt, köztük konferenciákat szervezett. A május derekán tartott nemzetközi konferencián az MLE és a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) az ellátási láncok problémáit és lehetőségeit tárgyalták a geopolitikai helyzet tükrében. Prof. Dr. Király Gábor, a BGE PSZK dékánja nyitotta meg az eseményt.
Dr. Doór Zoltán, az MLE elnöke hangsúlyozta, hogy a geopolitikai feszültségek miatt az ellátási láncok rövidítése biztonságosabb lehet, bár gyakran ellentétes folyamatok zajlanak. Május második felében az MLE, a BME KJK Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék, valamint az iLex Group innovációs rendezvényt tartott. Bemutatták a legújabb logisztikai fejlesztéseket, mint a felhő alapú rendszerek és az intralogisztikai robotizáció.
Az autóiparban jelentős logisztikai változások várhatók Magyarországon. Debrecenben a BMW, Szegeden pedig a BYD beruházásai révén évente akár egymillió autó is készülhet. Dr. Doór Zoltán szerint ez komoly logisztikai feladatokat ró majd a hazai szektorra, és friss logisztikai ismeretekkel rendelkező munkaerőre lesz szükség országszerte.
A geopolitikai változások, mint a Kína és a Nyugat közötti ellentétek, átrajzolhatják a logisztikai világtérképet. Az "Egy Övezet, Egy Út" kezdeményezés révén Kína új kereskedelmi útvonalakat keres. Az orosz-ukrán háború és a Közel-Kelet instabilitása tovább növelik a logisztikai kihívásokat.
Az MLE vezetője szerint a vállalatoknak stratégiai szinten kell kezelniük a geopolitikai kérdéseket. A közelmúlt nehézségei ellenére folyamatosan zajlanak a fejlesztések, amelyekhez elengedhetetlen a korszerű technológiák adaptálása.
forrás: trademagazin.hu
kép: www.bmwgroup.jobs/hu